Darbo vertybės profesinio ugdymo turinyje: ideologijos ir strategijos, pažinimas ir būtis, pedagogų kuriamos ugdymo aplinkos, mokinių darbo vertybės
Sigitas Daukilas, Rita Mičiulienė, Vidmantas Tūtlys, Nijolė Čiučiulkienė
Vytauto Didžiojo universitetas, 2024
Anotacija
Kolektyvinėje monografijoje pristatomi darbo vertybių profesinio ugdymo turinyje tyrimų rezultatai. Akcentuojama, kad vertybių ugdymas šiandien yra vienas aktualiausių ugdymo aspektų, atveriantis asmens kritinį ir kūrybinį mąstymą, keliantis iššūkius ugdytojams, inspiruojantis mokslinius tyrimus asmenybės tobulėjimo srityje. Vadovaudamiesi dabarties filosofijoje dominuojančia konstruktyvistine aksiologija mokslininkai profesinio rengimo sistemos dalyviams pristato darbo vertybių charakteristikas, struktūrą, hierarchiją, taip pat jų būties statusą. Tokiu būdu parodoma, kaip darbo vertybės atsispindi profesinio ugdymo turinio įgyvendinimo skirtinguose lygmenyse: makrolygmens darbo vertybių ideologijose, mokinio individualiame pažinime, pedagogų realiame didaktiniame procese, taip pat profesinių mokyklų misijose. Galiausiai, tyrimo rezultatai suponuoja aktualų švietimo politikos principą, atspindintį laimingo gyvenimo, egoizmo valdymo ir altruistinių vertybių tarpusavio sąveiką. Pagrįstai teigiama, kad laimingi žmonės geba valdyti savo egoizmą, prasmingam gyvenimui palikdami daug vietos altruistinėms vertybėms.